Vrygespreek van Geheime

Vrygespreek van Geheime

Lyli Dunbar

Stories eindig selde soos ons verwag dit moet. Dit is ‘n les wat ek as ‘n hoërskool Engelse onderwyser geleer het. Een van die mees verrassende tragedies vir my was ‘n klassieke Amerikaanse roman waar ‘n prediker met die naam Arthur fisies weggekwyn het omdat hy oorweldig deur ‘n geheim geleef het. Sy hartseer verhaal kon baie anders uitgedraai het, maar hy het sy sonde bedek en sy siel verpletter. Om nie die las van sy skuld en skaamte vry te laat nie, het sy lewe vernietig.

Hierdie pynlike verhaal is dalk fiktief, maar die storie speel dikwels in die werklike lewe af. Die vyand van ons siel hou daarvan om ons in slawerny aan selfveroordeling te hou. Hy weet die donker vlek van ons sonde kan nie weggevee word as ons dwaas aanhou om ons harte te weerhou van die lig van God se genade nie. Die vader van leuens sê vir ons dat ons nooit die waarheid moet openbaar en ons sonde voor God moet bely nie, maar om vir God weg te kruip lei ons net tot meer hartseer.

Koning Dawid was ‘n man wie se hart gebreek was omdat hy versuim het om God ten volle te gehoorsaam. Nadat hy hom tot God bekeer het, skryf hy hierdie psalm uit persoonlike ervaring om ons te help om sy fout te vermy. Hy het in pyn geleef toe hy sy sonde van God weggesteek het, en hy wou nie hê dat iemand anders met sulke onnodige angs en wanhoop moes lewe nie. Hy beskryf vir ons ‘n fisiese pyniging wat elke sel in sy liggaam aangetas het en tot ‘n totale ineenstorting gelei het. Maar die fisiese lyding was eintlik net ‘n simptoom van die emosionele en geestelike ellende wat hom van binne af verteer het. Onbelyde sonde is ‘n kwaadaardige krag wat ons vergiftig en tot die dood lei.

Belydenis beteken dat ons met God saamstem. Ons treur oor ons sonde, draai weg van ons moedswillige rebellie en belyn ons lewens met wat God sê waar is. ‘n Transformasie vind in ons harte plaas terwyl ons stappe neem om te

  • Erken dat ons aan God ongehoorsaam was.

           “Toe het ek my sonde bely….” (Psalm 32:5a)

  • Hou op om ons sonde te verberg.

            “… my oortreding nie weggesteek nie…” (Psalm 32:5b)

  • Praat die waarheid en bring ons lewens in lyn met dit wat God eer.

… Ek het gesê: Voor die Here bely ek my opstandigheid;…” (Psalm 32:5c)

Om ons sonde te bely, maak ons vry om gemeenskap met ons Hemelse Vader te hê. Die held van ons verhaal is Yahweh, en Hy verlos altyd en wil die gebrokenheid in ons lewens herstel. Wanneer ons ophou om in rebellie van God af weg te hardloop, neem Hy ons skuld, skaamte en vrees en vervang dit met sy vreugde, vrede en liefde. Die swaar gewig van ons sonde word verwyder en ons kan die oorvloedige lewe wat Hy vir ons beplan het, ten volle leef.

Vriend, om sonde geheim te probeer hou, lei net tot spyt. Ons verwag dat ons swaar straf en skande vir ons ongehoorsaamheid sal kry, maar die Here skryf nie stories soos ons dit doen nie.

God sien ons met oë van genade. Hy versuim nooit om ons met sy deernis te bedek as ons Hom om vergifnis vra nie. Wanneer ons ons lewens vir Hom oopmaak en ons behoefte aan sy genade bely, is dit wanneer ons skuldbelaaide lewens verander in heerlikheidsverhale.

 

Lyli

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Verwante Bybelstudie

KRY BLOG-UPDATES

Mees onlangse