Verbly Jou In Swaarkry

Verbly Jou In Swaarkry

Claire Marshall

Alhoewel ons dit nie graag wil erken of ervaar nie, is lyding vir die Christen ‘n werklikheid. Ons moet nie verbaas wees wanneer dit kom nie.

Te midde van vervolging, bied Petrus pastorale sorg aan die eerste-eeuse gelowiges in ‘n waarheid wat moeilik is om te begryp en te aanvaar. Hy spreek selfs sy luisteraars as “geliefd” aan. Petrus is meer as net ‘n leermeester vir sy luisteraars. Hy het ‘n diep liefde en sorg vir sy luisteraars.

Die waarheid van lyding in die Christelike lewe was nie ‘n nuwe konsep waaroor Petrus onderrig het nie. Jesus het dieselfde in Lukas 9:23 gesê: “As iemand agter My aan wil kom, moet hy homself verloën, elke dag sy kruis opneem en My volg. ” Jesus het hierdie dinge gesê nadat hy vertel het van die lyding wat Hy deur sy dood sou verduur. As lyding ‘n kenmerk van Jesus is, dan is dit ‘n kenmerk van diegene wat Hom volg.

Hier spoor Petrus ons aan om met blydskap te reageer te midde van lyding. Ongeag die diepte van die lyding, weet ons almal dat blydskap nie ons natuurlike of selfs gewenste reaksie is nie. Ons wil dikwels in ‘n neergedrukte toestand bly, jammer voel vir onsself en ander se simpatie hê. Maar waarom verheug ons ons? Is dit sodat ons ‘n beter perspektief kan hê? Help dit die lyding om te eindig?

Petrus openbaar dat wanneer ons regverdig ly, ons soos Christus is. Hy het regverdig gely. Terwyl ons dit doen, weerspieël ons weer Christus. Lyding was nie die einde vir Jesus nie. Soos Hy verheerlik word, weet ons dat ons eendag met Hom verheerlik sal word omdat ons met Hom verenig is. Dit bring groot hoop te midde van lyding (Jakobus 1:12).

Ek sien uit na ‘n dag wanneer lyding nie meer bestaan nie, en ek by Christus kan wees. As die doel van lyding egter is om met Christus te deel en saam met Hom bly te wees in al sy heerlikheid, dan sê ek, bring dit aan!

Dit is nie die enigste keer dat Petrus lyding in sy brief aanspreek nie. Vroeër in die hoofstuk (1 Petrus 4:1) skryf hy: “Omdat Christus dan liggaamlik gely het, moet julle julle ook met die gedagte wapen dat wie liggaamlik gely het, met die sonde afgereken het…” Waar daar regverdigheid is, is daar lyding.

Jesus is ons volmaakte voorbeeld van hoe om goed te ly. Ons sien in Jesaja 53: 3: “Hy was verag en deur die mense verstoot,’n man van lyding wat pyn geken het, iemand vir wie die mense die gesig wegdraai. Hy was verag, ons het hom nie gereken nie.” Jesus, volmaak in alle opsigte, is verag en verwerp. Hy is nie deur die wêreld gewaardeer nie.

Jesus het baie gely vir ons redding. Hy was bly om verlossing vir ons te bring, sodat ons in die regte verhouding met God herstel kon word. Jesus is ons volmaakte voorbeeld van blydskap in lyding. Daarom sal ons saam met Hom in heerlikheid bly wees wanneer Hy terugkeer!

Die bekende 19de eeuse prediker Charles Spurgeon verwoord hierdie gedagte baie mooi:

 

“Settle this in your heart:

Whether I am up or down,

the Lord Jesus is the same.

Whether I sing or sigh,

the promise is true and

the Promiser is faithful.

Whether I stand on the summit

or am hidden in the vale

the covenant stands fast

and everlasting love abides.”

Blydskap in lyding beteken nie dat ons onsself aan ons omstandighede oorgee en die pyn wat ons ervaar, ignoreer nie. Blydskap beteken nie dat ons verwaarloos wat ons ervaar nie. Nee, ons maak ‘n aktiewe keuse tot blydskap as gevolg van die hoop wat ons in Christus het.

Claire

Week 4 Uitdaging

Wy jou om een sleutelskrif uit 1 Petrus wat vir jou die meeste uitgestaan het, te memoriseer. Deel hierdie vers met iemand na aan jou en verduidlik hoekom dit betekensvol is. Skryf dit op ‘n notakaart neer en hou dit by jou in jou motor of in jou huis. Lees dit telkemale gedurende die dag.

Week 4 Leesplan

Week 4 Memoriseervers

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Verwante Bybelstudie

KRY BLOG-UPDATES

Mees onlangse