Die Lig van die Wêreld

Die Lig van die Wêreld

Krista Taylor

Ons voorstoeplig het ‘n paar jaar gelede uitgebrand. Kort daarna het die spreilig bo ons motorhuis ook uitgebrand, en dit lyk of hulle nie meer daardie model maak nie. Het ek genoem dat ons in Oos-Europa op ‘n grondpad woon met absoluut geen stadsligte nie? Duisternis. Volledige en volslae duisternis is hoe ek die buitekant van ons huis in die somber mid-winter sou beskryf.

Duisternis is ook ‘n gepaste beskrywing van die morele verval in ons samelewing vandag, sowel as in Israel in Jesus se tyd. Vroeër in sy evangelie het Johannes verduidelik: “Die mense het die duisternis meer liefgehad as die lig, want hulle werke was boos” (3:19).

Lig en donker het deur die tyd in elke volksgroep en nasie bestaan. Dit is ‘n impakvolle visuele metafoor van goed en kwaad. Die ligmetafoor is lank reeds deel van Israel se geskiedenis. Die Jode het lig met God se teenwoordigheid geassosieer. Hy het nie net lig op die eerste dag geskep nie, maar Hy het Homself deur lig (‘n brandende bos) aan Moses geopenbaar, en die Israeliete deur die woestyn gelei deur lig (‘n vuurkolom). Na die voltooiing van die tempel het God se lig en heerlikheid die tempel gevul (2 Kronieke 7:1).

In die Nuwe Testament sien ons weer lig wat God se teenwoordigheid voorstel. Tydens die Huttefees was daar ‘n groot seremonie genaamd die “Verligting van die Tempel”, wat rituele verligting van vier goue olielampe in die Vrouehof behels het. Hierdie lampe was massiewe menorahs, wat 75 voet hoog was. Tydens die fees is hulle saans in die Tempel aangesteek om die Jode te herinner aan die vuurkolom wat hulle mense in die woestyn gelei het. Sommige geleerdes glo dat die lig die hele stad Jerusalem verlig het! Joodse rabbi’s verduidelik hoe hierdie lig ook simbolies was van God se toekomstige Shekinah-heerlikheid, wat beloof is om na Israel terug te keer met die koms van die Messias.

Dit is moeilik in ons tyd om ‘n visuele ekwivalent van hierdie manjifieke vertoning van ligte te hê. Ek het universiteit toe gegaan in ‘n dorp omring deur mielielande, en op ‘n gemiddelde nag was dit redelik donker. Maar nie op speletjiesaand nie! Op ’n speletjiesaand is die donker rondom die sokkerstadion deur ontelbare spreiligte, ondersteuners en soms selfs vuurwerke verdryf! Wanneer ons Jesus se aanspraak in Johannes 8:12 bestudeer, moet ons verstaan ​​waar Jesus was toe Hy sy ongelooflike aanspraak gemaak het. Het jy geweet dat Jesus eintlik in die tempel was tydens die Huttefees? Met die begrip van hierdie wonderlike vertoning van ligte tydens die “Verligting van die Tempel,” maak Jesus se stelling oor Homself ‘n groot impak.

“Ek is die lig van die wêreld! Wie My volg, sal nooit in die duisternis wandel nie, maar sal die lig van die lewe hê.”

Wat ‘n wonderlike waarheid oor ons God! Jesus het verklaar dat Hy God in die vlees is, die Messias. Jesaja het hierdie oomblik in die Ou Testament voorspel, dat die Kneg van die Here nie net ‘n lig vir Jerusalem sou wees nie, maar vir die hele wêreld!

“Ek sal jou ‘n lig vir die nasies maak” (Jesaja 49:6).

Jesus het vir die Jode gesê dat Hy die vervulling van die Ou-Testamentiese profesie is, die komende lig wat hulle in hierdie seremonie gevier en voorberei het.

Is daar vandag duisternis om jou? Miskien is dit nie op jou voorstoep nie, maar dieper in jou hart. Jesus kan daardie plekke kom verlig en sy lig en lewe vir jou bring selfs in jou donkerste oomblik. Hy vra nie dat jy jouself skoonmaak voordat jy na Hom toe kom nie. Hy wil net hê jy moet kom. En as jy kies om Hom te volg, hoef jy nooit in duisternis te wandel nie.

Ek bid vandag vir jou, liewe vriendin, dat die Here opnuut die lig van sy verlossing sal skyn; dat sy Shekinah glorie jou hart, jou huis, jou stad en jou nasie sou verlig! Behalwe om te verklaar dat Hy die lig van die wêreld is, het Jesus ons, sy dissipels, ook geroep om die lig van die wêreld te wees! “Julle is die lig vir die wêreld…laat julle lig voor die mense skyn, sodat hulle julle goeie dade kan sien en eer kan gee aan julle Vader wat in die hemel is” (Matteus 5:15-16).

Mag ons die lig van die wêreld, die lig van die lewe, Jesus se lig, in die duisternis rondom ons skyn!

Week 4 Uitdaging:

Dit is ‘n belangrike week in ons studie van Johannes se Evangelie! Ons sal vier van Jesus se aansprake oor Homself bestudeer en die laaste twee wonderwerke sien wat Hy uitvoer. Terwyl jy hierdie wonderwerke en bewerings bestudeer, skryf neer wat elkeen jou oor Jesus leer en hoe hierdie aansprake en wonderwerke jou lewe en jou geloof vandag beїnvloed.

Week 4 Leesplan:

Week 4 Memoriseervers:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Verwante Bybelstudie

KRY BLOG-UPDATES

Mees onlangse