Die Belangrikheid van Dissipelskap

Die Belangrikheid van Dissipelskap

Deur Kaitlyn / 20 Julie 2020 / In Sy Krag

My ouers vertel graag die verhaal van my eerste evangelisasie poging: om kinders op my skoolbus te leer om “Jesus min my” te sing. Blykbaar het ek uitgevind dat een van my maatjies nie van Jesus geweet het nie, en ek het haar geleer om die liedjie te sing, haar opdrag gegee om dit vir haar ouers te leer en huis toe gegaan, vas oortuig dat hulle almal volgende week Christene sou wees.

Terwyl ek hoop dat ek sedert my kleuterjare gegroei het, vrees ek soms dat my houding oor die deel van die evangelie nie veel verander het nie. Vertel die kern van die verhaal, hoop op die beste en klim uit die bus by my busstop. Baie van ons kerke kan ook onbedoeld hierdie denke bevorder. Ons spandeer baie tyd deur op getalle te fokus: aantal bekerings, aantal kere wat die evangelie gedeel is, aantal mense wat gedoop is. Ons kan die omvang van ons verantwoordelikheid beperk tot om die waarheid van die evangelie te deel en mense dan die res op hul eie te laat uitvind.

Paulus en Barnabas se ongewone roete terug na Antiogië in Handelinge 14 wys vir ons ‘n ander manier om oor evangelisasie te dink. Na hul suksesvolle tyd in Derbe (14:21), het hulle hul reis terug na Antiogië begin. In plaas daarvan om die meer natuurlike suidoostelike roete van Derbe terug na Siriese Antiogië te neem, het hulle teruggekeer soos hulle gekom het: na Listra, na Ikonium en daarna na Antiogië. Hulle het nie die evangelie in hierdie stede gedeel, hulle op die lys afgemerk en huis toe gegaan nie. Hulle het teruggekeer na die gemeentes wat hulle begin het en ‘die siele van die dissipels versterk’ deur hulle daaraan te herinner dat die vervolgings wat hulle sou ly, nie betekenisloos was nie, maar iets is wat hulle sou moes deurgaan voordat hulle die koninkryk van God binnegaan (14:22). Hulle het hierdie nuwe Christene nie gelos sonder sterk leierskap of behoorlike onderrig nie; hulle het na hulle teruggekeer en ouderlinge aangestel wat hulle vertrou dat God sou gebruik om sy kerk te koester (14:23).

Paulus en Barnabas se optrede onthul iets belangriks, selfs vir dié van ons wat nooit honderde kilometers ver sal reis om die evangelie te deel nie. Dit wys ons hoe belangrik dissipelskap is. Hulle het vertrou dat hierdie nuwe Christene, wat die Heilige Gees in hulle het, deur God beskerm en geheilig sou word. Hulle het ook erken dat hulle geroep is om deel te wees van hierdie proses. Hulle het nie gedink dat hierdie werk net van hulle afgehang het nie, maar hulle het gebid en gevas vir God se leiding in hierdie taak. Hulle het geweet hoe belangrik dit is om hierdie nuwe gelowiges aan te moedig, te onderrig en te begelei, en hulle was getrou aan die hele taak wat God hulle gegee het, nie net die begin nie.

Wie het God in jou lewe gebring om na Hom toe te lei? Die werk van Paulus en Barnabas mag vir ons opwindend of indrukwekkend lyk, maar dit was waarskynlik baie meer alledaags as wat ons sou verwag. Hulle het dae spandeer om net tussen stede te reis! Toe hulle hierdie nuwe Christene aangemoedig het, was dit nie altyd deur dramatiese toesprake of welsprekende oomblikke nie. Dit kon gelyk het soos alledaagse gesprekke, klein dingetjies wat vir ander gedoen is of deur alledaagse, klein geleenthede aan te wend om hul fokus op die koninkryk van God te draai. Ons besef miskien nie die geleenthede wat ons voor ons het om die koninkryk te bevorder, die evangelie te versprei en mense se lewens te verander nie. In plaas daarvan om oor te gaan na die volgende taak – die volgende stad, die volgende sending, die volgende persoon – word baie van ons miskien geroep om terug te keer.

Keer terug na mense wat jou leiding en liefde nodig het. Keer terug na kerke wat jou teenwoordigheid nodig het. Keer terug na gemeenskappe wat jou diens benodig. Die terugkeerroete is nie vinnig of maklik nie – vra maar vir Paulus en Barnabas nadat hulle na al die dorpe terug gestap het – maar dit is dikwels lonend.

Kaitlyn

Week 4 Leesplan:

Week 4 Memoriseervers:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Verwante Bybelstudie

KRY BLOG-UPDATES

Mees onlangse